Training
Afgelopen zondag 10 juli heb ik voor de laatste keer kunnen trainen. De conditie is erg goed en ben er dus klaar voor.
Nu is het een zaak om een paar dagen te rusten.
De bedoeling is om donderdag rond Bedoin los te gaan trappen om lekker van de omgeving te kunnen genieten.
Vrijdag moet het echt gaan gebeuren.
Trainingsarbeid
Totale trainingsarbeid was 2865 km. Dat is vanaf januari t/m afgelopen zondag 10 juli.
De kortste afstand dat ik in het begin van de training heb afgelegd was 22 km.
De grootste afstand dat ik heb gefietst is 121 km. Dat was een pittige toertocht in Den Bosch.
De laagste gemiddelde is 21,4 km/h
De hoogste gemiddelde is 29,6 km/h
De koudste trainingsdag was 8 graden
De warmste trainingsdag was 32 graden
Het aantal dagen dat ik in de regen heb kunnen fietsen is 2 (gelukkig maar)
De mooiste tocht was de route naar Baraque de la Gillepe (zie onderstaande foto)
Gewicht
Helaas heb ik mijn streefgewicht niet kunnen halen. Tja...ik hou van lekker eten.
Momenteel weeg ik 96,5 kg. Toch mooi 8 kg afgevallen. Hoef ik tenminste niet mee naar boven te fietsen.
Materialen
Met deze fiets ga ik dus de Mont Ventoux beklimmen.
Voor de freaks / techneuten onder ons……de frame en vork zijn van carbon. Het is huismerk van een fietsenzaak waar ik vaste klant van ben.
De onderdelen zoals crankstel, rem onderdelen zijn van Campagnolo Record. Ze bestaan voornamelijk uit carbon.
De sterke velgen, dat tegen een stootje kan, is van Ambrossio. Deze zijn gemaakt van aluminium.
Zadelpen en geïntegreerde stuur en stuurpen is van het merk Pro en deze bestaan ook uit carbon.
De carbon pedalen zijn van Look Keo Blade
Al met al weegt de fiets 8,5 kg
Enige wat ik aan mijn fiets moest aanpassen is de pignon, want om de reus van de Provence te beklimmen heb je achter grotere tandjes nodig zodat je een lichtere versnelling kunt kiezen dan normaal.
Mijn fiets heeft voor 2 tandwielen en achter 10 tandwielen.
Elk tandwiel heeft een aantal tandjes. Hoe meer tandjes hoe groter een tandwiel.
Zwaarste versnelling is dus het grootste tandwiel voor en het kleinste tandwiel achter. Voorbeeld: 53x11.
Lichtste versnelling is dus het kleinste tandwiel voor en grootste tandwiel achter. Voorbeeld 39x23
Mijn lichtste versnelling zal 39X29 zijn. Normaal is dit bij mij 39x23
Pignon aangepast (tandwielen: 29-27-26-24-23-21-19-17-15 en 14)
Pignon normaal (tandwielen: 23-21-19-17-16-15-14-13-12 en 11)
De twee tandwielen voor blijft ongewijzigd en zijn 53 en 39
De komende dagen zal deze blog vaker bijgewerkt worden en wens jullie daarom veel leesplezier.